Idag har jag plockat ner min fina prishylla jag haft ovanför sängen (ni kan se på tidigare bilder). Eller, inte själva hyllan, utan bara alla priser. När jag plockade ner varenda lilla pokal så insåg jag att jag kommer att sakna det här. Alla tävlingar, att vara upptagen varje helg, att vara nervös inför ett lopp och att vara nöjd över en bra insats. Även fast jag aldrig var bäst, även fast jag aldrig vann, så är jag jättenöjd över de år jag åkt skidor. För det viktiga har aldrig varit att vinna, utan det har varit att ha roligt. Och det har jag haft. Jag har haft otroligt roligt, med alla träningar och tävlingar och skidkamrater och motståndare. Denna gemenskap. Nu går jag dock vidare, fortsätter med lite längre lopp. Nästa vinter ska jag bland annat åka tjejvasan, och det ska bli en upplevelse det med. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0