Här är två bilder på mina nya mönstrade shorts, som för ett tag sedan bara var gamla och halvruttna. Egentligen har jag inte gjort speciellt mycket, och inget särskilt avancerat. Men ändå har de blivit hundra gånger snyggare!
 
Jag klippte bara av shortsbenen lite (de var lite väl långa) och tog en stålborste och började göra såna där snygga, slitna fransar. För att sedan förhindra att shortsen fortsätter fransa upp sig av sig själv när man t.ex tvättar dem, så sydde jag bara en säkerhetssöm precis vid kanten. Jag valde ut ett snyggt, mönstrat tyg, klippte ut det så det passade ena framsidans byxben och sydde fast! Lätt va? Måste dock erkänna att jag inte är någon speciellt bra sömmerska... det kanske syns lite på bilderna också, men när man har på sig dem är det ingen som anar något! Hur bra som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0